Een onverwacht sollicitatiestaartje

Herinner de sollicitatieblues van kortgeleden. Wel, vorige week kreeg ik plots een mail. Dat ik weliswaar die fijne job niet had gekregen maar misschien hadden ze wel iets anders in petto. Helaas maar een tijdelijke job (tot november 2009). Overmorgen mag ik langsgaan om er eens over te praten. Het lijkt me best een interessante job en ook de arbeidsvoorwaarden mogen er zijn. Ik wil er dus gerust over nadenken.

Jammer natuurlijk dat het maar een tijdelijke job is maar anderzijds: momenteel zijn er weinig interessante vacatures voor iemand met mijn achtergrond en te lang uit de running blijven is geen goeie zaak voor mijn 'arbeidsmarktwaarde'. Ik zou dus een klein jaar aan de slag zijn terwijl ik rustig kan uitkijken naar een meer permanente job erna. En ik snak er stilaan ook wel naar mijn grijze massa weer te gebruiken.

Nadelen: het is Brussel dus ik zal elke dag toch minstens 2 en misschien zelfs 3 uren reistijd kwijt zijn. Misschien kan ik bepleiten dat ik maar 80 of 90 % werk zodat ik elke dag een (half) uurtje vroeger kan stoppen. Dat is weliswaar een hap uit het loon maar in ruil daarvoor heb ik iets meer tijd voor mijn kinderen en is dat niet onbetaalbaar? Maar eerst moet ik de job nog binnenhalen natuurlijk want misschien pak ik er weer naast.

Al was ik stilaan aan een nog andere piste aan het denken. In de buurt (straal 15 km) worden momenteel veel industrieparken volgebouwd. Allemaal KMO's die uiteraard geen budget hebben voor een eigen communicatieverantwoordelijke maar vast allemaal wel eens een persbericht, brochure, folder, website ... willen uitbrengen. Als ik me zou vestigen als zelfstandig communicatiebureau, kan ik mijn diensten terzake aanbieden : de ene dag werk ik voor dat bedrijf, de andere voor nog een ander enz.

Maar daarvoor moet ik eerst heel wat research doen: hoe kan ik zoiets best aanpakken dat het financieel en familiaal mogelijk is, de bedrijven langsgaan om na te gaan of er werkelijk vraag is naar een dergelijke dienstverlening ... Het zou een beperkt risico betekenen want mijn inkomen zou plots op nul komen (hopelijk niet te lang) maar gelukkig hoef ik geen grote investeringen te doen. Dan moet ik wel nog aansluiting zoeken met een graficus en een drukker om de gevraagde producten afgewerkt te leveren. Veel voer om na te denken dus ...

Tobberige zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
Misschien kun je frederic cosemans benaderen, zijn link op mijn blog is van 'coos'. Hij laat veel drukwerk verzorgen en heeft daar bveel ervaringen mee.
Succes in elk geval en het lijkt mij helemaal nog niet zo'n gek idee om voor jezelf te beginnen. Succes in elk geval!
Anoniem zei…
jaja, en ik begin een grafisch burootje ergens in het verre buitenland en dan kunnen we lekker samenwerken! (maar als je in brussel werkt is 't ook goed hoor, want dan kunnen we dan nog es samen gaan eten)

PS. je moet wel dringend je "motto" eens updaten hé, want volgens mij ben jij allang geen vijfendertigjarige veggie-bitch meer! Ha!

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni