14 weken hemel op aarde

Update: vriendin Eefje heeft voor een flinke zoon (Felix) gezorgd! Proficiat meiske en welkom Felix ...

Dochterlief kreeg om haar 14de levensweek te vieren vandaag een ferme prik in de bil en een vaccin via de mond. De taart volgt straks via de moedermelk dus het is gelukkig niet allemaal kommer en kwel ... :-) Verder heb ik iets nieuw geprobeerd met haar: samen in bad en zelfs even onder de douche. Ze gaf geen kik ; zolang haar mama in de buurt is, is alles OK ... Ik heb me voorgenomen om haar consequent eens onder de douche te houden zodat ze gespaard blijft van Branco's douchefobie.

Verder gaat haar ontwikkeling mooi verder. Ze weegt nu 6,3 kilo en meet 60 cm. En dat ondanks het feit dat ze vorige week een beetje ziekjes was. Zoonlief is namelijk niet karig met bacterieën en virussen, en deelt broederlijk met haar. Met als gevolg dat ze donderdag geen oog dicht deed en vrijdag ook niet meer kon drinken door een compleet verstopte neus. Aangezien ik er echt geen druppel melk meer inkreeg en de pampers droog bleven, toch maar even naar de huisarts gegaan maar meer dan spoelen met fysiologisch water en enkele dagen nesivine in het neusje druppelen kon ik toch niet.

Ik moest enkele dagen afkolven en goed bijhouden hoeveel ze dronk want babies drogen snel uit en als ze niet of te weinig bleef drinken, moest ze anders vocht toegediend krijgen in het ziekenhuis. Maar zover is het gelukkig niet gekomen. De tweede dag dronk ze terug kleine beetjes en geleidelijk aan nam haar trek toe. Het afkolfapparaat heeft dus overuren gemaakt en de diepvries is flink aangevuld met flesjes.

Nu zit haar neusje nog een beetje verstopt maar de luchtwegen zijn gelukkig helemaal vrij. Dat is wel even anders met zoonlief, die hoest zich weer een ongeluk. Ik stop hem dus vol met siroop en vieze drankjes. Zijn liefde voor mij zal dus weer flink bekoelen ... :-)

Voorlopig verkoudheidsvrije zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
Proficiat met de nieuwe wereldburger! Ik geniet weer volop van je wel en wee schrijfsels, heerlijk, ga door!

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...