Lenca's eerste les ...

Vanmorgen volgde Lenca haar eerste cursus. Tegenwoordig laten we babies niet gewoon meer in hun park liggen koekeloeren, neen, meteen op cursus! Leren en presteren, potdorie ... :-)

Maar voordat ik van verregaande kindermishandeling wordt beschuldigd: voorlopig ontsnapt ze nog even aan de cursussen meetkunde en Franse literatuur en gaat het enkel om een onschuldige cursus babymassage.

Zoals verwacht was dochterlief heel erg in haar sas bij de eerste les. Zodra ze mijn hand vol zoete amandelolie nog maar op haar lijfje voelde, leunde ze al verlekkerd achterover. De eerste les bestond vooral uit praten maar de schaarse 'grepen' die we mochten oefenen, vielen alvast in goede aarde. Terwijl de andere babies zich regelmatig luidkeels lieten horen (honger, krampjes ...), vielen haar ogen dicht en lag ze prinsheerlijk te soezen onder de aandacht en aanrakingen. Ik voelde me bijna opgelaten (maar stiekem toch vooral verschrikkelijk trots) met zo'n voorbeeldige baby. Al kan het volgende week natuurlijk omgekeerd zijn, dan zorgt zij misschien voor spektakel terwijl de andere babies geen kik meer geven ... :-)

Dit is dus alvast een schot in de roos. Ik heb er toevallig ook informatie opgevangen over watergewenning voor babies dus ook hierover zal ik nog wat meer gegevens vragen. Zolang ik geen ander werk heb gevonden, kunnen we maar best van de luxe van al die tijd samen profiteren. Dan is mijn ontslag toch nog ergens goed voor. En zo proberen we optimistisch te blijven, al verloopt het jobhunten erg moeizaam ...

Geoliede zwaai,

Linneke

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...