Kind en Gezin

Dochterlief mocht vandaag op visite bij Kind & Gezin. Een bezoekje waar ik best tegenop keek want ze zou daar voor het eerst kennis maken met de harde realiteit in de vorm van venijnige prikjes.

Maar het begon leuk: eerst op de weegschaal (5,520 kg) en in de meetbak (58 cm). Ze is dus een flink uit de kluiten gewassen baby die al heel stevig is en zich keurig recht op de voeten kan drukken. Een groot verschil met zoonlief die er ettelijke maanden over deed om nog maar zijn hoofd rechtop te houden. De jongen was dan ook gezegend met een buitensporige schedelomvang: maar liefst 38,4 cm bij geboorte. Ter vergelijking: na 8 weken is Lenca's schedel nog maar 38,2 cm.

Maar toen was er geen ontsnappen meer mogelijk. Eerst het rotavaccin via de mond maar daarna in elk billetje een harteloze naald, tegen pneumokokken en het eerste deel van het basisvaccinatieschema. Terwijl zoonlief in zijn tijd geen krimp gaf, verging voor haar de wereld. Ze huilde hartverscheurend en het troosten nam heel wat tijd in beslag. Volgende maand herhaalt het scenario zich, al hoeft ze dan maar één spuitje. Mijn moederhart bloedt al ...

Gevaccineerde zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
Aguttegut, in Nederland vang ik wel eens geluiden op die niet zo positief over het vaccineren zijn. Maar ik vind het lastig hier wat over te zeggen, ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept. Sterkte bij de volgende inenting in elk geval ;-)en een kusje voor lenca

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...