Babyhumor ...

Dochterlief heeft een apart gevoel voor humor. Gisteren lag ik haar gezellig te voeden in bed en moest ik even terugdenken aan de borstvoedingstijd met zoonlief: die verstond namelijk de kunst van het 'projectielbraken': hij dronk gretig aan de borst, liet dan een boer en kotst in één gulp alle melk in het rond. Er is al wat afgedweild ten huize Bollewerk. Ik bedacht net dat we dit scenario bij dochterlief gelukkig niet zagen gebeuren, maar de herinnering /gedachte was nog niet afgemaakt of plots kotste ze in één gulp alle melk eruit ... Mocht ik het bed verschonen en de dweil boven halen. Gelukkig weet ik intussen al dat dit perfect normaal is bij babies, zolang ze er geen last van lijkt te hebben en meteen erna gewoon weer tevreden is, plus als ze genoeg gewicht blijft winnen... Dat alles is alvast het geval bij haar dus alvast geen probleem hier.

Wat ik meer problematisch vind, is haar jongste nachtelijke gewoonte. Zo heeft ze het s avonds redelijk lastig om in slaap te geraken en is het meestal al rond middernacht tegen dat ik haar in slaap krijg. En dan is ze er weer om 3u en wil ze niet meer slapen voor 5u. s Nachts twee uur lang voeden, troosten en rondlopen is geen lachtertje, vooral niet als je weet dat zoonlief er zelf weer staat om 7u en entertainment verwacht. Kortom, de wallen onder mijn ogen zijn stilaan weer in vierkante meter uit te drukken. Maar het hoort erbij, ook dit gaat voorbij (hoop ik) ...

Slaperige zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
Ik kreeg net een schattige mail met foto van de tweeling van mijn nichtje, ook zij hadden wat slaapproblemen. Een van de babies had blijkbaar toch bij de geboorte een verschoven werveltje en sinds dat behandeld is is het een stuk beter. Ook hebben ze de tweeling nu ingebakerd wat ook de rust behoorlijk ten goede komt.

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni