Vakantie - oef !!!

Met veel getrek en gesleur zal zoonlief toch nog betrekkelijk heelhuids de kerstvakantie hebben gehaald. Ik ben immens blij dat het vandaag zijn laatste schooldag is want zijn weerstand is momenteel miserabel. Zoals steeds na een straffe antibioticakuur komt er een week later een tegenreactie. Vandaar dat ik zo anti antibiotica ben - omdat ik weet dat de miserie gewoon even wordt uitgesteld. Maar soms krijg je gewoon geen keuze, zoals bij zijn vroegere oorontstekingen en zijn longontsteking van twee weken geleden.

Ik hield dus mijn hart vast voor deze week, de periode dat de antibiotica uitgewerkt zou zijn. Propte hem vol propolis en echinacea (weerstandsverhogend) en verdampte in zijn kamer een heel arsenaal indianenkruiden om zijn luchtwegen te desinfecteren en weerstand te verbeteren. Maar uiteindelijk moesten we toch het onderspit delven.

Het begon begin deze week met een verstopte neus en een hardnekkige kuch, zodat de nachten weer een toneel van slapen en waken waren. Maar gisteravond kreeg hij opeens vreselijke oorpijn en wist hij niet waar kruipen van ellende. Vooral in zijn bedje had hij het lastig - typisch voor oorontstekingen, bij het plat liggen doet het oor des te meer pijn.

Terwijl junifen er anders in slaagt de pijn snel te verdrijven, hielp het nu geen zier en bleef hij kronkelen in zijn bed van de pijn, grijpend naar zijn oortje en smekend om hem te helpen. Dan word ik altijd zo woest op die bacteriën en virussen, en op de onmacht van alle medische middeltjes in een tijdperk waar je voor alles en nog wat pillen en siroopjes kan slikken. Dan droom ik gewoon van emigratie naar een zuiders land. Van mijn kind moeten ze afblijven! Kon ik de pijn maar overnemen ...

Uiteindelijk heb ik de pijn toch kunnen verdoven met een maximum dosis aan junifen én perdolan. Waarschijnlijk heel onverantwoord op medisch gebied, maar toen zijn kronkelende lijfje eindelijk tot rust kwam en hij met een paar nasnikken in slaap raakte, kon die hele medische wetenschap wat mij betreft de boom in. Hij heeft de hele nacht bij ons in bed gebleven - al even onverantwoord op vlak van ouderschap - maar zo kon ik hem constant in de gaten houden.

Gelukkig bleek hij vanochtend bij het ontwaken geen last meer te hebben van zijn oortje. Hopelijk blijft dat zo. Vandaag mocht hij dus toch naar school, het is er dan ook feest: in de voormiddag wordt zijn verjaardag gevierd en in de namiddag het kerstfeest. En zo is de pijn waarschijnlijk heel vlug vergeten ... :-)

Pijnstillende zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
Orpijn is vreselijk en al helemaal voor zo'n kleine man. Fijn dat het leed geleden is zo met de feestdagen voor de deur. Fijne dagen voor jullie allen!
Anoniem zei…
Beste Linneke,

op jou blog zag ik dat je de film 'El lado oscuro del corazón' in je bezit hebt. Zelf ben ik al jaren op zoek naar deze film, maar kan ik hem maar nergens vinden. Eigenlijk vroeg ik me nu af of je het erg zou vinden om hem voor me te branden?
Hopelijk kun je via deze pagina (of jou hyves) een berichtje achterlaten.

Alvast een mooi 2008 toegewenst,
groetjes, Ayla
Linneke zei…
Beste Ayla,

ik heb de film enkel op VHS... Heb helaas niet de installatie om deze over te zetten naar DVD. Je kan me altijd mailen (linnekevw at hotmail dot com) om een andere oplossing te vinden. Ik wil hem eventueel uitlenen maar zou hem zeker graag terugkrijgen want het is één van mijn favoriete films en zoals je zelf schrijft, is hij heel moeilijk te vinden ...

Groetjes,

Linneke

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...