Voorlezen voor dummies ...

Van 17 tot 25 november loopt de Voorleesweek. Daar hoort een site bij die ik toch eens grondig wil bestuderen want nog voordat zoonlief geboren was, droomde ik er al van om hem heerlijk voor te lezen. Ik zou hem maar wat graag de liefde voor boeken en taal meegeven.

Voorlopig heb ik evenwel nog niet veel succes geoogst met mijn talrijke pogingen. Ik heb de voorbije jaren en maanden een berg leesvoer-op-maat aangesleept - Jip&Janneke, Luiereend en Potjeknor, Wat is het?-boekjes, prentenboekjes, Pippo ... - maar veel interesse oogst ik daarmee niet.
Overdag rustig op de bank zitten bij mama met een boek op schoot, het kan hem dus niet bekoren ... Daarvoor heeft hij het veel te DRUK en moet hij veel te veel DOEN. En voor het slapen gaan een boekje lezen, is een even slecht idee want dan wordt hij erg opgewonden zodat hij niet meer in slaap geraakt. En neen, beste lezer, ik lees hem niet voor uit Playboy maar blijkbaar wakkert mijn voorleesstem enkel zijn zin aan om terug te beginnen spelen.
Voorlopig blijf ik dus in de kou staan met mijn boekenhonger. Maar we blijven proberen ... Hij moet en zal lezen ! :-)
Geletterde zwaai,
Linneke

Reacties

Martha zei…
Hm, lees je het wellicht te levendig vioor? Misschien is het een kwestie van tijd of zul je je verwachtingen bij moeten stellen...
Eva zei…
Ik heb altijd gezegd dat je een hele zwoele stem hebt (vooral aan de telefoon). Volgens mij ligt daar het probleem. Te sexy.
Eva zei…
Deze reactie is verwijderd door de auteur.

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...