Werelddierendag

Een extra aai en een handvol lekkers voor de poes en de hond, een geut vers water voor de goudvis, een nieuw radje voor de hamster, een snoepstokje voor de kanarie of grasparkiet, ... Kortom, vandaag mogen alle registers open want het is 'werelddierendag' en dat zal menig huisdier geweten hebben...

Een heel nobel initiatief dat ik enkel kan toejuichen, al vervult het me soms wat met cynisme. Wie bijna een jaar heeft gewerkt voor GAIA weet dan ook iets te goed tot wat voor wreedheden een mens in staat is tegenover dieren (huis- en andere). De beelden en verhalen over verwaarlozing, dumping, mishandeling, misbruik, enz. zullen me bijblijven tot mijn allerlaatste snik. Sindsdien neem ik die beruchte dierenliefde van vele baasjes dan ook met een grote korrel zout.

De beestenboel is daarmee nog niet achter de rug want morgen is 'dag van de leraar'. :-) Zou de kleuterjuf ook blij zijn met een aai, of toch liever wat lekkers? :-)

Feestelijke zwaai,

Linneke

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...