Kaartproblemen

Zuslief vroeg me om een voorraadje parfum in te slaan voor haar en haar hubby. Ik kan daar aan een voordelig prijsje aan geraken dus goede ziel die ik ben, toog ik tijdens mijn lunchpauze naar de parfumshop. Alles meteen gevonden dus in no time stond ik aan de kassa. Maar daar bleef ik wel even staan want mijn kaart weigerde dienst. Limiettijd overschreden, piepte het irritante toestelletje keer op keer. Na vijf pogingen op drie verschillende toestellen hebben we het opgegeven en ben ik met lege handen teruggekeerd. Onderweg nog eens gestopt bij een bankautomaat maar ook daar kreeg ik nul op het rekwest wegens 'weeklimiet overschreden'. Slik...

Ik begon al te zweten en me diverse scenario's voor de geest te halen: bij het tanken donderdag heb ik de slang (hoe noemt zo'n ding eigenlijk?) niet goed teruggehangen en sindsdien tankt heel Vlaanderen op mijn kosten. Of bij het winkelen in de supermarkt vrijdag heb ik een verkeerd bedrag (een honderdvoud van het werkelijke) goedgekeurd. Dat laatste is me al eens gebeurd trouwens bij de NMBS. Bij het betalen van een treinabonnement keurde ik op automatische piloot een exuberant hoog bedrag goed. De wakkere loketbediende merkte het gelukkig tijdig op en betaalde me cash het teveel terug. Liep ik een hele dag in de Brusselse marollenwijk te zweten met een pak geld op zak... Of misschien zijn mijn bankkaart en code gekraakt door een stelletje boeven - de kranten staan soms bol van dergelijke criminaliteiten.

Meteen naar mijn bank gebeld maar daar konden ze niets abnormaals vaststellen. En plots doken er nog klanten op met gelijkaardige verhalen. Ze vermoeden nu dat het een algemeen probleem bij Banksys is. Ik help het hen hopen want ik zou er niet mee kunnen lachen als een boevenbende zich meester heeft gemaakt van mijn zuurverdiende centjes. Ik ram een bankautomaat door hun boeventronie!

Zussie, de parfums zijn voor later deze week...

Beroofde zwaai,

Linneke

Reacties

Anoniem zei…
Oei dat is vreemd. Hopelijk is het euvel snel opgelost!

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...