Blackadder

Vanmiddag een fijn brokje jeugdsentiment meegemaakt. Ik was aan het grasduinen in de DVD-afdeling van Standaard Boekhandel toen ik opeens stootte op de Blackadder-tapes. Ik herinnerde me plots de tijd - pakweg tien jaar geleden - dat ik een vurige fan was van Blackadder (Rowan Atkinson in een glansrol waar Mr. Bean compleet bij in het niets valt).

Vooral de tweede reeks was mijn topfavoriet. Ik kan nog steeds (jawel, en dat ondanks een heel lamentabel werkend geheugen) hele stukken tekst opdreunen die zijn blijven hangen. De ondertitels waren meestal een erbarmelijke vertaling maar de originele uitspraken (metaforen, hyperbolen en citaten) waren om duimen en vingers bij af te likken ...

Je raadt het al, ik kon gewoon niet buiten zonder 'mijn' Blackadder onder de arm geklemd. Nu is het uitkijken naar een kille winteravond waarbij ik onder een dekentje kan kruipen om oeverloos te genieten. Bob de Bouwer en aanverwanten zullen dus even moeten wijken. Iemand zin om zoonlief even koest te houden terwijl ik me verdrink in subliem jeugdsentiment?
Likkebaardende zwaai,
Linneke

Reacties

Martha zei…
Ja dat was en is een sublieme serie, geweldige acteurs. Daar ga je nog veel , al dan niet, winters plezier aan beleven :-)
Anoniem zei…
Je gaat me niet geloven, maar nooit gezien die serie...

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...