Academische start

Gisteren gaf mijn werkstek zijn officiële startschot van het nieuwe academiejaar. En dat gebeurt zoals steeds met een heuse academische opening. Man man man, en een organisatie dat daarbij komt kijken! Vooral omdat mensen zich tot op het laatste moment blijven inschrijven, en VIPS zich dan op het moment zelf nog laten verontschuldigen zodat de stoelenverdeling last minute weer helemaal opnieuw moet worden overgedaan. Zucht!

Maar kom, we hebben het overleefd. En zo is het academiejaar met de nodige luister ingezet. Wat het aantal inschrijvingen betreft, ziet het er alvast goed uit. Gent blijkt te boomen als werk- én studentenstad.

Dat is goed te merken aan het verkeer trouwens want vanochtend was het weer ellende troef op de weg. Stapvoets verkeer over ettelijke kilometers - ik was dus een dik half uur te laat op het werk en 'not amused'. En intussen hoorde ik op de radio tergende promotie voor het spoorverkeer. Allemaal goed en wel, maar als je in het hol van Pluto woont, is een treinstation even onwaarschijnlijk als een tropische ziekte op Alaska...

Filezwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan file dat ik sinds jaar en dag heel vroeg begin en braaf even voor 6.30 al in de auto zit...

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...