Gourmet à la maison

Week drie van de mama-zoon-vakantie zit er na vandaag op. Met als gevolg dat zoonlief de constante aanwezigheid van mama gewoon is en opeist, en dat hij de gewone keukenkost van mama stilaan pertinent afwijst. Terwijl hij vroeger solidair meesmulde van mijn veggie stoofpotjes en aanverwanten, haalt hij zijn neus nu op voor al die gezonde kost. Onze groene container heeft de voorbije weken wel kunnen profiteren van een overweldigend aanbod groentenmengelingen, tot mijn grote frustratie en ergernis. Het moederlijk gezeur was dan ook niet uit de lucht 's middags. *bloost beschaamd*

Na een weeklang vergeefs experimenteren was ik het dagelijkse tafelgevecht met zoonlief ferm moe en trok ik naar... de boekhandel. Eigenlijk was ik op zoek naar Jamie Oliver's Dinners maar dat was daar helaas niet te vinden. Het werd dan maar 'Een goed gewicht voor je kind. Adviezen en lekkere recepten'. Niet dat zoonlief kampt met overgewicht maar deze mama is wel geobsedeerd door gezonde voeding.

Voorzichtig begonnen met de klassieker 'wortelstoemp met kippenworst' en vandaag was het al een 'ovenschotel met gehaktballetjes'. En hij eet! En mama triomfeert. Het zijn trouwens volwaardige recepten waar ook mijn liefste van kan meegenieten. Meestal wel met vlees of vis maar het groentengedeelte doet ook dienst voor mij en zo hoef ik geen drie verschillende potjes te koken. De volgende poging wordt 'tagliatelle met zoetzure kipspiesjes en een mix van peultjes en paprika'... Het enige nadeel is dat het een kookboek is voor moeders met (veel) tijd. En helaas is dat niet altijd het geval in dit 'Bollewerk'.

Als iemand nog (gezonde) 'kindproof' recepten kent waarmee je jong (én oud) culinair kunt verwennen, laat maar weten. Aangezien de liefde van de man door de maag gaat, heb ik grootse plannen om mijn twee gourmetlekkerbekken voor eeuwig en altijd aan mij verslingerd te maken!

Fijnproeverszwaai,

Linneke

Reacties

Eva zei…
zeg schat, wij zitten nog in de babycook-fase hoor! maar ik noteer alvast jouw kookboekje voor later...gnagna (trouwens: erg professioneel hoor, die links in je tekstjes...ben diep onder de indruk).

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

Leren zwijgen ...

14 juni