Bericht aan de directie

Geachte baas,

tot mijn spijt moet ik u meedelen dat ik helaas niet meer zal kunnen komen werken, en wel met onmiddellijke ingang. Ik was vanmorgen nochtans echt zinnens om te komen en was volop bezig met de nodige voorbereidingswerken. Maar mijn zoon heeft toen duidelijk zijn mening geventileerd en veto gesteld. In de ochtendrush van pamper, papfles en sandalen liet hij met hartsgrondige pathos weten : “Niet gaan werke mama! Stoute werk!”

U begrijpt dat ik hier als moderne ouder gevolg aan dien te geven, teneinde eventuele trauma’s in de kindertijd van mijn zoon bij voorbaat uit de weg te gaan. Ik ben niet voor niets een trouwe kijkster naar 'Supernanny' en consoorten.

We blijven uiteraard hopen dat zoonlief zijn mening na verloop van tijd herziet en toch nog de voordelen van een werkende moeder begint in te zien, zoals minder gezaag aan zijn kop. Ik hou u met graagte op de hoogte van eventuele wijzigingen in deze toestand. Met dank voor uw begrip.

Hoogachtende zwaai,

Uw werknemer

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni