Dolce far niente (nou ja)

Als bevoorrechte houdster van een weekje vakantie doe ik een ijverige poging tot een grondige lenteschoonmaak. Al is dat niet evident in het gezelschap van een peuter die liefst van al zijn mama zou opeten als hij kon om toch maar zeker te zijn dat ik alles zie en hoor dat hij doet, denkt, zegt, wil...

De voorbije dagen waren ook nog eens druk gevuld met paaseieren rapen, paasontbijten, verjaardagsblues, verwennerijen enzomeer. We zullen weer chocolade kunnen vreten tot sinterklaas ! :-) Bij ons is zowaar een minispringkasteel gedropt en onze miniheld is er met geen stokken af te slaan...

Zijn potjestraining is door al die voorbije buitenhuisactiviteiten helaas enigszins gestrand maar vandaag heb ik de draad weer opgepikt. Met als gevolg dat ik niet alleen mijn kasten en huisraad mocht sponsen en zemen, maar ook achter mijn telg aanhollen met emmer en dweil. De stickertjes hebben helaas stilaan hun bekoring verloren dus als nieuwste potjespromotiemiddel gebruiken we nu het m&m-etje. Bezwaarlijk correct ouderschap te noemen maar zolang ik hem nog met een kleurig chocolaatje de pot op krijg, veeg ik al die correcte regels en keurige principes graag onder de mat - tot de volgende lenteschoonmaak ?

Ontaarde moederschapszwaai,

Linneke

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...