De Wet van Murphy

Woensdag 17 januari 2007.

Hebben jullie dat ook soms? Dat jullie een paar keer per dag verzuchten: it's one of those days... Ondanks mijn onwil en weerstand blijk ik toch een inwoner van Murphy-land... Een nodige portie humor is daarbij onontbeerlijk maar helaas moeilijk te vinden.

Werkperikelen in overvloed vandaag. Al begon het reeds vannacht met een slaaponwillige in de andere kamer. Eergisteren noemde ik hem misschien een liefdeszoon maar vannacht had ik hem met evenveel plezier en overgave achter het behang gekleefd. Meneer vond het nodig om me zowat elk nachtelijk uur van zijn aanwezigheid en welbevinden te verzekeren. Wie heeft in godsnaam de wekker en een godsonmenselijk ontwaakuur als 6u20 uitgevonden?

Dan in een reusachtige file richting Gent. Leve de wegenwerken... Nog maar 11,5 maanden en het is weer voorbij!

En bij mijn aankomst op het werk begon het ook al goed: drukfout in affiche, dringende werken die gisteren af moesten zijn maar zelfs morgen nog niet klaar zullen zijn... Maar kom, rampen zijn er om bezweerd te worden. En morgen is er een nieuwe dag. Ook dan zullen de zaken die eergisteren klaar moesten zijn overmorgen nog niet gerealiseerd zijn.

Zie je, met een portie humor en zelfspot is zelfs het leven in het land van Murphy zo slecht niet...

Zwaai,

Lin





Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...