In het nieuw ...

Mijn loopschoenen zijn intussen zowat 6 jaar oud dus het leek me stilaan tijd voor een nieuw paar. Geen idee hoeveel kilometers ik er precies mee gelopen heb maar goede loopschoenen krijgen een levensduur van een 1000-tal kilometer toegedicht en ik zal de voorbije vijf jaren toch wel gemiddeld 5 km per week hebben gelopen. Ik mocht mezelf dus eens verwennen ...

Aangezien ik zo tevreden was over de winkel waar ik mijn vorige paar kocht (Runners Service Lab in Gent), ging ik opnieuw daarheen. De lopershype bleek meteen overduidelijk want een zestal jaar geleden stond ik quasi alleen in een verouderde winkel en nu was het zelfs nummertjes trekken in een ruime en geheel gemoderniseerde winkel. Gelukkig waren de verkopers nog even hulpvaardig en vriendelijk, en zelfs zo attent om niet schaterend en billenkletsend weg te hollen toen ik om loopschoenen vroeg met dat allesbehalve afgetrainde lijf van mij ...

Ook de loopschoenen waren nog grotendeels hetzelfde. Mijn bestaande loopschoenen (Brooks Adrenaline) bleken zelfs nog steeds te bestaan. Weliswaar in een iets andere uitvoering. Na een vergelijkend onderzoek bleken ze zelfs nog altijd het beste aan mijn voeten te zitten en ook de looptest toonde aan dat ze me gewoon op het lijf zijn geschreven.

De inwijding is voorzien voor deze week! Als ik het over mijn hart krijg om die nieuwe loopschoenen meteen in dat kille weer en op die natte ondergrond te sturen. Anders moeten mijn veteranenschoenen nog maar even de klus klaren totdat de weergoden beslissen dat het eindelijk eens echt lente mag worden ...

Reacties

Griet zei…
ha dan heb ik jou gezien in de winkel, ik dacht al je ergens van te kennen, ik stond daar te wachten met mijn twee dochters om ons jaarlijks (!) paar schoenen aan te kopen. Ze zijn al gezegend ondertussen.
Linneke zei…
@Griet

Slik. Jaarlijks ... :-) Dat betekent dat jullie ongetwijfeld heel wat kilometertjes vreten. Chapeau!

Hier is de nieuwe aanwinst zopas ingewijd en goed bevonden. :-)

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...