En wat hebben we geleerd vandaag?

Dag 2. Sta een paar keer bewust stil bij wat je doet.

Een moeilijke want ik merk dat ik toch veel op automatische piloot reageer in bepaalde situaties. Zoals toen zoonlief geen zin bleek te hebben in huiswerk en onze standaarddiscussie zich ontvouwde ... Of toen zoon- en dochterlief elkaar in de haren vlogen en ik me traditiegetrouw in het strijdgewoel gooide ... Misschien is bewustwording al een eerste stap?

Dag 3. Blijf kalm en doorbreek patronen.

Sluit een beetje aan bij het verhaal van gisteren. Kalmte bewaren is toch wel een moeilijke oefening voor de stresskip die ik ben. Ik loop nogal snel te foeteren. En als ik me dan bezig hoor tegen zoonlief (schrijf eens wat netter, denk toch eens na voordat je iets invult ...), denk ik vaak terug aan mijn eigen kindertijd. Ik was zelf een vreselijke sloddervos en dreef mijn moeder tot wanhoop met mijn hanepoten. Een patroon over de generaties heen dus ... Als dat geen uitdaging is!

Dag 4. Wees creatief.

De opdracht voor vandaag: iets creatiefs doen. Iets in elkaar knutselen voor de nakende verjaardag van zoonlief misschien? Die heeft alvast laten weten dat hij een verjaardag wil met toeters en bellen. Twee ballonnetjes en een slinger zullen dus waarschijnlijk niet volstaan ... :-)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...