Slecht rapport ...

Niet voor zoonlief, wel voor zijn school ...

Vrijdag 24 december stopte de school al 's middags dus mijn liefste ging zoonlief rond 12 uur oppikken. Bleek zoonlief helemaal alleen aan de schoolpoort te staan, zonder leerkracht of andere verantwoordelijke in de buurt ...

De school was al gedaan om 11.40 uur en er was elders een receptie voor het personeel voorzien - blijkbaar vond niemand het nodig om toch te controleren of alle kinderen veilig waren opgehaald en was het voltallige personeel spoorslags weggespurt naar hun glaasje cava of wat ze ginder ook voorgeschoteld kregen ...

Ik durf niet te denken aan wat allemaal kon gebeurd zijn: hij kon gepanikeerd hebben, of besloten hebben op eigen houtje dan maar naar huis te gaan - met alle risico's vandien.

Ik heb de directrice dan ook een e-mail gestuurd. Wij waren misschien in de fout omdat we te laat op school waren maar dan nog blijft het ontoelaatbaar om een kind van net 6 jaar helemaal alleen op school achter te laten zonder enige vorm van toezicht. Er had ons ook iets kunnen overkomen - dan had hij daar de hele vakantie kunnen blijven staan? Ik begrijp niet waarom niemand op zijn minst de moeite heeft genomen om even te bellen om te vragen waar we bleven.

Ik verwacht dan ook een deftige uitleg van school, anders mogen ze dochterlief meteen uitschrijven. Dan start ze haar schoolloopbaan wel in het wijkschooltje waar haar illustere voorganger drie jaar lang voor overtollige decibels heeft gezorgd. Zoonlief zal zijn eerste leerjaar daar nog voltooien maar daarna hou ik mijn beslissing toch nog even in beraad ...

Als ik geen zekerheid heb dat mijn kind veilig is op school en wordt opgevangen indien nodig, dan krijgt mijn vertrouwen toch een forse deuk. Het is nu aan hen om dat geschokte vertrouwen te herstellen!

Reacties

Eva zei…
Wow. Daar zou ik ook wel even nijdig over zijn! Laat ze daar maar een poepje ruiken!

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...