Schoolbalans

Zoonlief gaat nog steeds met groot enthousiasme naar zijn nieuwe school. De tweede dag had hij al een babbelkaart te pakken (waarom verbaast me dat niet?) maar das niet erg, zei hij, want er bestaan ook sloddervossenkaarten en wiebelstoelenkaarten, en die heeft hij mooi (nog) niet gekregen! Tel uit je winst ...

Deze week had hij voor het eerst huiswerk. Een klikklakboekje met de woorden i-k en m-aa-n. Ik merk dat ik me toch wat moet beteugelen en hem tijd moet geven om de letterbeelden echt te leren kennen en herkennen want ik wou al meteen nieuwe woorden maken (m-aa-k, n-aa-m) maar toen was hij vlug het noorden kwijt. Remmen dus, mama ongeduld!

En met tellen (tot 100) en rekenen (1+1=2, 1+2=3) zijn ze ook al gestart. Pffoe, toch veel voor die jonge en speelse hoofdjes ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...