De vier-maanden-balans

Onze woonst is tijdelijk getransformeerd tot een heuse bacillenkroeg want er wordt momenteel nogal wat afgehoest, rondgeniest en gesnoten in ons Bollewerk. Natuurlijk is zoonlief alweer de aanstichter van al dat kwaad. Ook dochterlief haar neusje zit weer aardig verstopt. Maar ditmaal lijk ook ik niet te ontsnappen aan het gesnotter en gekuch ...

Vanmorgen mochten we evenwel op audiëntie bij de kinderarts. Dochterlief doet het - ondanks haar verkoudheid - prima : weegt momenteel 6,820 kilo en meet 63 cm. Op een kleine maand tijd is ze dus een halve kilo verzwaard en 3 cm gegroeid. Dat maakt haar een klein en fijn meisje, bekeken op de curve. Alhoewel ik haar niet zo klein en fijn vind als ik haar dikke billetjes mag bewonderen bij het verschonen.

Voorlopig krijgt ze nog uitsluitend borstvoeding en in de strijd tegen allergieën hou ik dat best nog even vol. Pas rond haar 6 m mag ik met groenten- en fruitpap beginnen. Wel opvallend is dat ze eerder kleine porties eet terwijl ze stilaan grotere hoeveelheden zou mogen drinken. Dat merken we aan de hoeveelheid afgekolfde melk die ze flesgewijs drinkt. Zo maakt ze niet meer dan 120 ml soldaat terwijl dat eigenlijk minstens 165 ml zou mogen zijn. Daarom drinkt ze ook nog gemiddeld 7 keer per dag, en niet de 5 keer die het hoort te zijn. Maar haar tot meer drinken aanzetten, loopt meestal falikant af op een kotssessie dus ik laat haar maar doen.

Het is dus duidelijk wie hier de broek draagt ...

Onderdanige zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
Beterschap voor de hele boedel ;-)

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni