Uit de lappenmand ...

Zoonlief is intussen weer uit de lappenmand en mocht vanmorgen voor het eerst terug naar school. In de auto vertelde hij alvast dat hij zijn vriendjes (Birgit op kop) uitgebreid verslag zou doen van zijn voorbije week als 'beetje zieke': puffen, siroop, slapen ...

Ik ben alleszins ook blij dat de week achter de rug is want voor voltijds werkende ouders zijn zieke kinderen een ramp. Gelukkig hebben we nog een zorgzame en liefdevolle oma die altijd paraat staat om in te springen.

Ik dacht nochtans dat ik het gevonden had: mijn ziekenfonds pakt al een tijdlang brochuregewijs uit met hun 'Kortjakje'-dienstverlening ; d.i. thuisopvang voor zieke kinderen, tegen betaling uiteraard. Maar al die mooie diensten zijn blijkbaar met een grote korrel zout te nemen want ik belde maandagmiddag en heb toch de hele week geen enkele dag op hulp kunnen rekenen. En dan mag je nog een paar boze telefoontjes en mails plegen, uiteindelijk moet je toch je plan trekken. Geen dank dus!

Intussen bij Drempelkindje ...

Verkouden zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
Waardeloos dus, waarschijnlijk een 'binnenlokkertje'. Gelukkig gaat het al beter met je zoon ;-)
Zulke oma's zijn onbetaalbaar

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...