Vakantie: puzzelen voor ouders

Herstvakantie! Tenminste voor zoonlief want wij werken gewoon naarstig door. Dat betekent dat we onze kleine held overdag in de gemeentelijke buitenschoolse kinderopvang dumpen.

Het was gisterochtend een eerste kennismaking voor hem. Gelukkig viel het aantal kinderen goed mee - dat was tijdens de overbevolkte zomervakantie naar verluidt nogal wat anders - en was er veel nieuws te verkennen zodat hij zonder verpinken zijn trouweloze moeder de deur zag uitgaan. Op zulke momenten ben ik steeds opnieuw blij dat hij zo zelfstandig is en niet aan mijn rokken hangt. Mijn teer moederhart zou iets teveel bloeden anders en mijn eeuwige schuldgevoel als werkende moeder is zo al groot genoeg.

Deze vakantie is meteen ook een eerste kennismaking met het obligate robbertje vechten-om-een-plaatsje-voor-de-kinderen-van-werkende-ouders. Tot september ging zoonlief naar een onthaalmoeder en moesten we ons daar geen zorgen over maken. Maar nu hij tot het schoolgaande grut behoort, moeten we zorgen dat zoonlief steeds ergens terecht kan als mama en papa uit werken zijn. En dat belooft de komende tien, vijftien jaren voor nog wel wat kopbrekens te zorgen. Tips altijd welkom ... Een inwonende nanny overstijgt evenwel onze financiële draagkracht. :-)

Opvangrijke zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
Tja, het hebben en houden van kids is tamelijk prijzig. Lief en ik hebben goedkoper alternatief namelijk cats. Maar ja als je eenmaal kids hebt doe je ze natuurlijk niet weg omdat de verzorging te duur wordt
;-)

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...