Een smurfverhaal ...

Gisteravond ten huize Bollewerk. Zoonlief was redelijk moe en struikelde dan ook over elk pluisje op de grond, met menig huilconcert tot gevolg. Mijn liefste vond het dan ook beter om hem klaar te maken voor bed. Terwijl hij zijn tegenspartelende nazaat een pyama aantrekt, roept hij me plots bij zich met een ongeruste klank in zijn stem. Als ik tot bij hen ga, toont hij me de hand van zoonlief die er vreemd blauw en verkrampt uitziet ...

In een flits zien we ons al naar de spoeddienst vliegen met die gebroken arm en krijg ik onheilsbeelden van afgestorven zenuwen enz. voor ogen. Maar zoonlief brult het huis niet langer bij elkaar, wat je toch mag verwachten bij een dergelijk kwetsuur, dus ga ik op onderzoek uit. Die arm en hand blijken helemaal niet zo verkrampt, hij kan zelfs nog in mijn vingers knijpen. En hij moet lachen als ik zijn handje open en over zijn handpalm kriebel ...

En dan merk ik plots op dat hij een blauwe pyama aanheeft en dat die op een bezwete huid wel eens durft kleur afgeven... Pas dan valt de puzzel ineen: door zich zo op te winden, was zoonlief danig bezweet en door hem dan die pyama aan te trekken, is er blijkbaar kleur op zijn hand terecht gekomen. Voor alle zekerheid haal ik water en zeep en was het blauw inderdaad probleemloos af van zijn rozige vingers die nog altijd blaken van gezondheid. We kunnen herademen.

Nadien moeten we nog hard lachen want ik zie ons al vol paniek toekomen op de spoeddienst van het ziekenhuis om de dokters dan te laten vaststellen dat onze zoon gewoon een waardeloze pyama draagt maar verder niks mankeert ...

Gesmurfte zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
Haha wat een mooi verhaal! Ik zie het zo gebeuren bij de eerste hulp :-)
Gelukkig zijn moeders heel kloek en nemen de juiste besluiten :-)
Anoniem zei…
Goed dat je eerst die andere mogelijkheid eens gecheckt hebt :)
Eva zei…
lindaaaa al zeven dagen zonder een blogje!! wat is er aan de hand????

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni