Never a dull moment ...

Mijn liefste moest vanmorgen vroeg beginnen werken en toog rond 5 uur stilletjes naar beneden.

Tot daar verliep alles normaal en ik wou me al eens lekker omdraaien om nog wat verder te slapen toen ik me plots realiseerde dat de geluiden die naar boven kwamen, toch niet echt normaal waren. Geklots. Piepende deuren. Meer geklots. Openzwaaiende garagepoort. Nog meer geklots …

Toen ik een kijkje ging nemen, werd ik plots geconfronteerd met een ondergelopen benedenverdieping. Eerste gedachte: oh neen, onze boiler is kapot! Maar liefste had een andere verklaring. Hij had gisteravond de groene container uitgespoeld met de waterslang die in de garage is gemonteerd. Na afloop was hij de kraan vergeten dichtdraaien … Gevolg na een paar uren nachtrust: garage, gang en keuken volledig onder water … De living had het gelukkig droog weten te houden.

Dat werd dus dweilen en het water buitenwerken, tussenin een slaapdronken zoon terug naar bed dirigeren. Gelukkig is er niet teveel schade. Het grootste slachtoffer is trouwens het rapport van zoonlief dat ik had klaargelegd bij mijn tas op de grond om de volgende dag zeker niet te vergeten … Heeft zoonlief dan een goed rapport, slagen zijn ouders er na nauwelijks één dag in om het te herleiden tot een vod doorweekt papier.

Alles snel te drogen gelegd en vanmorgen was het terug – weliswaar kromgetrokken – droog. Een rapport met een dubbel verhaal vanaf nu ...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...