Een liefste blogje ...

Vandaag slaat mijn liefste een bladzijde in zijn leven om. Het is zijn laatste dag op zijn werkstek sinds jaar en dag. Hij vertrekt met enigszins gemengde gevoelens want zijn collega's waren fijn en het werk best aangenaam. Maar de bazen hebben beslist binnenkort te verkassen naar Willebroek én om over te schakelen naar een tweeploegenstelsel ; m.a.w. grote afstand, slechte uren. Sindsdien loopt het bedrijf quasi leeg en zag hij menig collega al vertrekken. En ook zelf zagen we de nieuwe arbeidsomstandigheden niet meteen zitten …

Mijn liefste begaf zich dus op het jobhuntingcircuit. En aangezien ik daar al de nodige ervaring heb – met vijf jobs op 12 jaar tijd, mijn freelance werkgevers dan nog buiten beschouwing latend – klopte hij bij mij aan voor advies.

Ik wist hem ondermeer te vertellen wat in mijn tijd de favoriete vraag van selectiecommissies leek te zijn: wat zijn je drie beste / slechtste eigenschappen. Een vraag waar mijn haren steeds van overeind kwamen te staan want dergelijke kletskoekvragen verdienden (en kregen) kulantwoorden.

Mijn liefste brak zich urenlang het hoofd maar kwam er niet uit en droeg mij dus op om zijn lijstjes te maken. En toen kwamen we tot deze vaststelling: na meer dan vier jaar lief en leed kon ik probleemloos een waslijst goede eigenschappen formuleren (sociaal voelend, ondernemend, georganiseerd, netjes, goudeerlijk, betrouwbaar …) maar ik kon werkelijk met de beste wil ter wereld geen slechte eigenschap bedenken. En nu een paar weken later nog altijd niet.

Ik heb dan ook een superlief! Dat mag ook eens geblogd worden …

P.S.: Zijn supermangehalte is ook door de buitenwereld erkend want volgende week mag hij al op zijn nieuwe werk beginnen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

De verjaardagsvloek ...

14 juni