De dansschoen, Sioux-indianen en andere verhalen

'Meisje' Binneke, voor ingewijden ook wel bekend als 'de dansschoen', heeft me kunnen verleiden om morgenavond een stapje in de wereld te zetten. Het is intussen al een paar eeuwen geleden dat ik nog eens het nachtleven ben ingedoken, om van het onveilig maken van een dansvloer nog maar te zwijgen! En dat voor een notoir fuifbeest in het verleden...

Ik ben zelfs nog met mijn dikke buik gaan swingen toen ik zwanger was. Niet dat die dikke buik voldoende was om eenzame hartenjagers af te schrikken. Mijn koele blikken en eenlettergrepige antwoorden waren dat wel want één ding is zeker: als ik dans, moeten ze me met rust laten! Dan wil ik één worden met de muziek en niet met een statische randdebiel die een gesprek wil aanknopen over mijn mooie ogen, de frequentie waarmee ik naar dergelijke gelegenheden kom, het weer, zijn werk etc.

De Plansjee was steeds één van mijn favoriete bestemmingen. Wel nogal populair en dus overvol maar meestal ging ik gewoon eerst een rustig glas drinken met vrienden om dan alleen het nachtleven in te duiken, tegen 2u begon er al wat meer plaats te komen op de dansvloer dus dat was ideaal. Het nachtuilgehalte van mijn vrienden was meestal iets bescheidener en ik vond het niet erg om ergens in mijn uppie een dansvloer tot puin te herleiden. Een andere topfavoriet was de Sioux in Gent. Een stemmige inrichting, een ruime dansvloer en toch meestal iets minder druk. Minpunt was dat het er nogal onregelmatig aan toeging in het fuiven en de muziekkeuze. Je had dus steeds evenveel kans voor een gesloten deur te staan, of afgrijselijke muziek naar je oren geslingerd te krijgen.

Ik ben benieuwd of de dansscène ingrijpend is veranderd sinds ik me bijna drie jaar geleden heb teruggetrokken uit het bruisende nachtleven om me in het huiselijke nachtleven met zoonlief te storten. En of het stelletje ongeregeld dat mijn vriendenkring is, me intussen kan overtroeven op vlak van nachtbrakerij.
Wordt vervolgd...

Reacties

Anoniem zei…
Hey,

Wat kan jij dat toch allemaal zo mooi beshrijven. Echt een plezier om je blog te lezen en terug te reizen naar het verleden....die keer dat we nietsvermoedend de deur opendeden van de Plansjee om dan te constateren dat het al licht was (tot onze grote verbazing)...de enige keer dat ik het eens even lang had uitgehouden dan jij (een unicum dus). Morgen gaan we er nog eens insmijten hé...ik ga mijn dansschoen van onder het stof halen en mooi opblinken. Zaterdag mag ik gerust een houten kop hebben want ik moet toch enkel maar naar een receptie (;-)) en het zal daar niemand opvallen als ik niet al te fris ben.
Alvast tot strakjes voor mijn Sheppard's Pie. Donderdagen zijn voor mij altijd om naar uit te kijken. Goed gezelschap, chips en lekker eten (in volgorde van prioriteit ;-))

Dikke kus,
De dansschoen
Martha zei…
Ach, vroeger...Tegenwoordig vallen mijn ogen dicht zo rond de klok van 11 en das al laat hoor.
Ik lees er graag over in je blog!
have fun!

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...