Het eerste oudercontact ...

Gisteren na schooltijd mocht ik op oudercontact bij de juf van zoonlief. Zijn eerste schooljaar zit er alweer op. Of hoe snel de tijd gaat. Ik weet nog met wat voor een klein hartje ik hem in september voor het eerst naar school bracht. Het leek wel alsof ik hem voor de leeuwen zou gooien. Maar het jaar is heel goed meegevallen en hij gaat meestal erg graag. Het klikt ook goed met zijn juf en dat doet toch veel.

Zijn fijne motoriek liet in het begin blijkbaar wat te wensen over maar nu is hij al veel handiger geworden met het knippen, scheuren, kleuren enz. En verder vond ze opvallend dat hij altijd goed gezind is, erg beleefd, heel hulpvaardig en het extreem goed kan uitleggen met een verzorgde taal. Vooral dat laatste was me ook al opgevallen want zoonlief is niet op zijn mondje gevallen. :-)

Hij is wel heel erg actief en nogal luidruchtig. Dat kon me niet verbazen want als je iemand in de straat hoort kelen en brullen, is het meestal zoonlief. En hij zit vol deugnieterij en heeft een ijzeren wil. Als je iets vraagt of zegt dat hem niet bevalt, negeert hij je gewoon. Klonk heel bekend want dat doet hij thuis ook. Mijn meest frequent uitgesproken zin is niet voor niets: "de dag dat jij eens naar mij luistert, ga ik te voet naar Scherpenheuvel ... " :-)

Maar al bij al heeft hij het dus heel goed gedaan op school en kan hij goed mee. Voorlopig hoeven we ons dus nog geen zorgen te maken om hem. Ik vind het trouwens verbijsterend hoeveel ze al leren in een eerste kleuterklasje. Ik dacht dat hij vooral zou mogen spelen maar hij kan al bijna tot twintig tellen, kent alle dagen van de week en de voornaamste kleuren, dreunt liedjes en gedichtjes op die in zijn geheugen gebeiteld blijven enz. Kortom, chapeau voor de juf dat ze die kleine ukken al zoveel heeft kunnen bijbrengen!

Trotse zwaai,

Linneke

Reacties

Martha zei…
Hij heeft zijn verbale talent vast van jou gekregen. Als ik hier lees hoe mooi jij je weet uit te drukken :-)

Populaire posts van deze blog

Er waren eens twee poezenellen ...

14 juni

Leren zwijgen ...